Unna dig ett paket japansk choklad

Alla länder har sina egna favoritsorter då det kommer till choklad. Japan är verkligen inget undantag på den fronten. Generellt sett så är deras chokladsorter lite "roligare" än de svenska. Förutom ren choklad så har man en förkärlek för rosa choklad (med jordgubbssmak) och grön choklad (med matcha - grönt tepulver).

Jag är en pensionerad chokladoman (går ju på diet i år) men ibland måste jag bara fuska lite. Och det blir med dessa sorter som jag fuskar...

Här är åtta sorters japansk choklad som kan göra vilken kall vinterdag som helst underbar och minnesvärd  :-)

Inklusive frakt: 299 kr

Kinoko no Yama - Svamparnas berg
En knisprig fot av kex och en lite mörkare choklad till svamphuvud. Makalöst gott! Kan jag lätt vräka i mig flera paket av  :-)



Every Burger
Chokladhamburgare i miniformat. Låter osannolikt - jag vet. Var själv mycket skeptisk till dessa rolighetschoklader. Men, smaken är helt seriös och god!



Melty Kiss - Jordgubb
Redan namnet Melty Kiss säger en hel del om vad du har att vänta dig av dess underbaringar! Inget tuggmotstånd, utan de bara smä-ä-ä-lter i munnen!



Melty Kiss - Smak av Matcha (grönt te)
Grönt te och choklad är en fantastisk smakkombination.



Crunky Mandel
Crunky sägs ha fått namnet pga en felstavning. Man ville skriva "crunchy", men det blev inte riktigt rätt. Men, gott är det iaf, så receptet fick de iaf till på ett riktigt bra sätt!



Pocky Mandelkross
Pocky är ett känt varumärke runt hela världen. Dock säljs det i Sverige mest av "Pocky made in Vietnam" och de har den högsta andelen transfetter av alla livsmedel som testades för några år sedan. Dessa är Made in Japan och är inte alls höga på transfetter. Smaken är underbar! Kexpinnar överdragna med shoklad och mandelkross. Oemotståndliga!



Ghana mjölkchokladtoppar
Små vackra chokladtoppar som är en nyhet för i år.



Sasha
Här har vi vacker choklad som designats väl. En mix av vit och vanlig mjlökchoklad. Jag unnar mig dessa eftersom de har gott om luft. Det känns som att kalorierna inte riktigt är där fullt ut. Det gillar jag  :-)


Åtta sorters underbar japansk choklad för bara 299 kr inklusive frakt!

NOTERA!
Allergiker bör absolut undvika dessa saker iom att de tillsammans innehåller i princip alla olika vanligare födoämnesallergener som återfinns i choklad: mandel, nötter, soja, mjölk osv.

Kommentarer

Populära inlägg