Mina samlingar går nu under klubban

I maj händer det!

Då har vi bestämt oss för att byta lägenhet i Tokyo. Vår målsättning är att inreda lägenheten helt i enlighet med zen. Sparsmakat och fint. Så att ögonen kan vila. Vi har därför också beslutat oss för att göra oss av med allt det som vi har för mycket av. För hustruns del handlar det om kläder skor och handväskor. Dessa säljer hon flitigt på japanska auktioner. Jag kommer sälja all mina samlingar av japanska saker på Tradera:
  • Keramik
  • Lådor och askar
  • Alla mina saker till téceremoni
  • Kimonos och obi
  • Broderat siden
  • Handsmidda yxor och knivar
  • Antika redskap
  • Antika "saker"
  • Tavlor, målningar och reproduktioner
  • Kökssaker, antingen antika eller oanvända
  • Allt man behöver för att maximalt njuta av saké
  • "Blandat"
Allt är med japanskt ursprung, fint och i högsta kvalitet!

Vissa saker kommer jag att ge "första tjing" till mina etablerade kunder.

Många av auktionerna kommer startas på 1 krona.

Så här är målet med vårt boende, men någon trädgård kommer vi inte att ha på 8:e våningen. Sparsmakat med goda inslag av wabi, sabi och shibui samt tatamimattor:
Bilden lånad från www.cgtrader.com: här!

Kommentarer

  1. Hej, Hör gärna av dig vad du har för tavlor och målningar =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har en omfattande mängd shikishi samt ca ett kg reproducerade träsnitt. Mailar dig då de åker upp på Tradera.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg