Sammanfattning av 2017

2017 var ett fint år.

Lite kuriosa från året på Tradera:
103 st av mina auktioner avslutades på 1 krona. Grattis till alla fyndgörare!!!

3242 kronor skänktes till jordbävningsoffren i Kumamoto. Ibland blev det pengar över från auktionsbetalningar, samfrakt eller felaktiga inbetalningar. Då har vissa vänliga själar valt att skänka dessa pengar till insamlingar för Kumamoto. Varje gång, så har jag bidragit genom att skänka motsvarande summa. Därför dubbleras alla pengar 💪

8 försändelser kom i retur för att de inte hämtats ut på Post Nords ombud. I vissa av fallen har Post Mord helt enkelt inte ha delat ut avier...

Post Nord är ett kapitel för sig vad gäller usel service. Men, det finns ju tyvärr inget relevant alternativ från Japan till Sverige. Om man skall skicka på något annat vis än med Japan Post, så är det billigaste alternativet jag hittat: 225 kr för en försändelse under 500 gram... Det är ju inte särskilt attraktivt.

767 underbara positiva omdömen fick jag ... och inget negativt 😍

4 negativa omdömen var jag tvungen att dela ut 😠

8 nättroll stängde jag av från mina auktioner 👹👺👿

1994 st försändelser packade jag och skickade.

13 st av dessa försändelser skickade jag till fel mottagare eller packade ned fel saker i. Men, alla dessa fall löste sig. Tack alla er som tålmodigt hjälpt mig då jag slarvat, och ni som fått vänta en massa i onödan pga mig. Tusen tack och bock!

3 försändelser försvann i Post Nords hantering.

22 dagar var den längsta restiden jag fått reda på från Japan till Sverige för en av mina Airmailförsändelser. Den snabbaste gick på 5 dagar: Postades på en torsdag och var framme redan på måndagen veckan därpå!

11 juli gick jag över till att börja använda Sello - Traderas verktyg för att förenkla hantering av auktioner, lager, ordrar, publicering osv. Det gick inte helt smärtfritt och några kära kunder fick lida rätt rejält, ssk under juli och augusti.

2018 blir ett nytt underbart år med alla goa fina människor som jag har förmånen att kommunicera med och kalla mina kunder. Gamla som nya!

Kommentarer

Populära inlägg